picknicken

Van sprokkelhout tot Parkpop en barbecue

Tijdens de oorlog was het Zuiderpark voor Hagenaars en Hagenezen meer dan alleen een plek om te wandelen of te recreëren. Het park werd ook gebruikt om te overleven. Mijn opa woonde destijds in de Aalbesstraat, samen met mijn oma, mijn moeder en haar zus, die allebei in de oorlog werden geboren. In die jaren trok hij regelmatig naar het Zuiderpark en de bosjes van Pex om hout te sprokkelen

Chill met de grill, maar laat het park netjes achter

De meivakantie is een mooi moment om naar buiten te gaan. Als het weer meezit, is het Zuiderpark een heerlijke plek om te wandelen, spelen, picknicken of samen te barbecueën. Een kleedje mee, iets lekkers erbij, kinderen die hun energie kwijt kunnen en even geen haast. Precies waar het park voor bedoeld is. Daarom is het ook fijn als we het samen netjes houden. Gooi afval, etensresten en verpakkingen in